En livsstil!!!

Shit va jag blivit kass på att blogga, förmodligen kommer det inte bli bättre heller!!
Efter en mycket rörig skolstart ska jag nu börja jobba hos Joakim Lövgren, travtränaren där jag hade min praktik.
Nu ska jag däremot inte va inne på jägers utan ska jobba på gården där han bor, Granliden utanför Skurup.
Mitt största problem är väl nu att jag börjar 6 så jag måste numera stiga upp 4.45.
Det ska i alla fall bli en riktigt rolig utmaning.
Till er som tycker jag varit tråkig under sommaren kommer nog tycka jag blir ännu tråkigare.
Om jag ska jobba mellan 6-16 och dessutom resa runt hela svergie på tävlingar så lär ni inte se mycket av mig!!
Jag är lessen för det men för första gången har jag hittat nåt som jag verkligen vill göra och jag tänker lägga all energi på att komma nån vart inom detta!!
Jag har insett att ett jobb inom travsporten inte blir ett jobb utan en livsstil om man ska klara av det!!


Dagens arga....

Jag blir så jävla lack på människor som inte har respekt för andra!
Skulle sälja en av mina komvux böcker idag!
Förmodligen är jag snäll så jag är dum eftersom jag cykla bort till komvux för att lämna boken till henne.
Tror ni hon dyker upp??? Icke!!
Det va bara att cykla hem igen på en cykel utan luft i däcken!
Har inte folk respekt för att man kanske har annat att göra?? Bitch!!
Är det nu nån annan som vill köpa nåt får de fan komma hit o hämta det!!!
Grrrr!!!

Katastrof....

Nu har jag spenderat eftermiddagen i kö!
Först IKEA och sen COOP och jag slutar aldrig förvånas över svenskens beteende.

IKEA har börjat med ett nytt system där du själv scannar dina varor för att sedan betala med kort.
Gissar på att detta skett för att spara tid, men icke!
Alla mellan 60 och döden har ingen förståelse alls hur man ska göra utan måste invänta hjälp!

Alla barnfamiljer genomgår hysteri när alla ungar i familjen vill scanna varor!
Föräldrarna har ingen koll på vilket barn som scannat in vilka varor.
De flesta barn nöjer sig inte heller med att få scanna en gång utan kör Billy bokhyllan 7 gånger bara för det är kul!
Stressande mammor o pappor drar o sliter i allt, knappar förtvivlat på datan för att få bort 6 Billy bokhyllor.
Medans de syselsätter sig med detta blir ungjävlarna uttråkade o ger sig istället på varor från kundvagnen bakom!
Jag säger bara:
-Det va bättre förr!!!

Efter IKEA turen blev det COOP, trött o sliten plocka jag snabbt ihop det som behövdes för att sedan spendera en halvtimme i kö! Eftersom det bara fanns en kassa öppen va kön sjukt lång!!
Allas blickar sökte runt i lokalen efter personal som möjligtvis skulle öppna en ny kassa!
-Det är öppet här ropar nån!
-Denna kassan är öppen ropar nån igen, FAST från andra hållet!
Folk far runt i panik för att komma först, problemet är bara att ingen vet vilket håll det ska springa åt!
Alla svär åt varandra o stör sig på att folk har bråttom.
Enda anledningen att de stör sig o svär över det är för de va för dåliga för att själv hinna först!!
Lugnt står jag kvar i kön som blir kortare och kortare!
Jag är väl en av få som inte orkar springa för att hamna i en kö som ändå tar lika lång tid!
Jag håller mig lugn enda tills en kärringjävel kör över min korg och ställer sig framför mig!!
-Ehm aktar du dig eftersom jag står här????
Tanten svarar:
- Jag stod här innan, sen skulle jag byta kö men den blev längre så jag står nog kvar här!!!!
-Eh, då får du va så snäll och ställa dig bakom mig för nu står jag här.
Tanten ryter åt mig:
- Jag har så lite varor så det kommer inte ta så lång tid, jag förstår inte varför alla har så bråttom.
- Nähä men om du inte har bråttom kan du ju stå bakom mig!
Sen gick jag fram o putta bak tantens kundvagn o ställde mig o drog några djupa andetag.
Tanten börja genast diskutera med tant 2 som stod bakom henne om dagens unga som helt sakna respekt för andra och bara tänkte på sig själv!!!
Om kärringen inte hade haft så jävla brått med att byta kassa från början hade vi ju sluppit hela diskussionen!!!
Hon visste jävlar inte hur nära hon va att få 10 kilo pussy kompakt kattsand i huvudet! Bitch!

Så nu mår jag bra igen, nu har jag fått kräka av mig....
Btw måste jag få ett nytt papper ifyllt av Csn- skräll!!

Pallar inte...

Känner att jag borde skriva nåt eftersom antalet besökare inte ger upp!!
MEN jag pallar inte inte idag....
Har inget att skriva....

RSS 2.0