Premiären...

Då det fortfarande inte går att logga in får jag skriva ett inlägg i word så länge!

Idag har jag varit på premiärmatchen mff-göteborg.

Fick tidigare under dagen den riktiga vårkänslan som man brukar få när allsvenskan har premiär!
Eftersom jag år ut och år in har frusit under de flesta vårmatcher klädde jag mig rejält...
Underställ, jeans, ullstrumpor, långärmad, polotröja, ytterligare en långärmad kofta, jacka, halsduk,vantar,mössa!! Efter lång påklädning fick jag bråttom och traska kvitt iväg!
Väl framme insåg jag att jag hade på tok för mycket kläder!
Under hela matchen höll jag på att svimma av värmeslag, då det var så satans trångt kunde jag inte heller ta av mig!


Slutsatens för dagen blev att jag ALDRIG mer tänker betala för att stå på ståplats!

Även om jag alltid fascineras av att publiken som främst består av män (klacken iaf) reder ut att göra flera saker samtidigt, exempelvis, hoppa,snurra halsduken samt sjunga!

I andra fall kan det sjunga samtidigt som de klappar i TAKT!!!!

Något som dock fascinerar mig ännu mer är alla hatiska besserwissers som under precis hela matchen måste kommentera hur värdelöst lag vi har, vilken kass tränare vi har och vilka fula tröjor vi fått....
I med och motgång tillsammans klingar inte längre i mina öron!

Jag lider med många av dessa tragiska människor som är så fulla att de omöjligt kan minnas att de ens varit där, idag lider jag speciellt med den tragiska 16åringen som stod kanonfull och vråla till publiken under hela matchen! Ingen lyssnade på honom, men han var för full för att veta!
Ful va han, efter kritik vet jag att man inte får skriva så, men han va ju ful!

Är det nu insidan som räknas är det ju ännu mer synd om killen som helt saknar vett!!


Nu kanske ni undrar va jag ens ska på fotboll på göra, innerst inne tycker jag det är trevligt men har tendens att hamna i närheten av sjukt jobbiga människor!

Nästa gång får det bli sittplats med de andra pensionärerna! Då kanske jag kan få fotbollsglädjen tillbaka... jag hade inte ens tid för att spana på Jonas idag... Det är tragiskt!

Nä nu får jag nog sova så jag inte försover mig igen!!! Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0