Hur trött kan man va...

Shit va jag är trött!
Försov mig imorse, hann dock i tid tack vare Anette som kör som om hon stulit bilen!!
Haha nä nu ljög jag, det är ju jag som kör så....
Blev lite stressig start bara, 18 hästar idag istället för 6 blev ju lite mer att stå i!
Idag skulle det dessutom köras snabbjobb med piska och klocka vilket vi sluppit ha innan!
Så inte nog med att vi skulle hålla ordning på häst och tömmar, förbannat lång piska som man snabbt skulle flippa fram om den behövdes och en klocka som man skulle sitta och räkna sekunder på vid varje 100 metersstolpe för att hålla rätt tempo fram till 600 metersstolpen!
Jag lyckades dock bra med klockningen!
Hade värre problem med för långa tömmar på slingan som låg o släpa efter vagnen med risk för att åka in i hjulet!
Det är då meningen att man smidigt ska lyckas flippa upp dem o sätta sig på dem!
Det ska jag tala om för er att det är lättare sagt än gjort, en häst som far fram, piska och klocka som man ABSOLUT inte fick tappa, efter tappra försök bet jag tag i dem och lyckades dra upp dem....
Klockrent.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0