Thunderfest!!!!!!!

På lördag smäller det, årets fest?? Vem vet?! Det är i alla fall thunder fest på lördag så det blir nog bra!
Så imorgon måste jag ge mig ut och hitta nån fin klänning att ha!
Sen ska vi på 25 års fest till Ingrid (på smällen) =) nästa lördag så då får man väl ta på samma trasa då!!
Jag hoppas det regnar imorgon så fredde följer med och shoppar, om det va fint väder skulle han ut och rasta sin nya mc och då får jag shoppa helt själv!!! Och det e trist!!
Nåt annat som e trist är att min doktor ringde idag! Hon var väl inte så nöjd med mina provsvar, fick nån medicin jag ska äta nu, till början med ett år men förmodligen för alltid. (ja inte för alltid för så länge lever jag ju inte).
Sen ska jag dit igen och ta en massa andra prover... bläää jag hatar att gå till läkaren, man får ju ångest att det ska vara nåt allvarligt! Men men den dagen den sorgen. Nu ska jag se till att få lite skönhetssömn inför lördag!
Massa pussar och kramar till er alla!
                                                                      

Sunken - The one and only...

Tydligen tycker någon att min lista var bögig, och undrar var alla männen är...
och där är väl någon som blev en smula sårade över att inte hamna högt på listan, eller rättare sagt att inte va med alls!!! Så här har ni HONOM - the one and only...

                                    

Männen vi älskar...

Efter Lollos 10 i topp lista känner jag mig tvungen att göra en egen- för den var under all kritik,
hon har ju missat massa snyggingar, ibland undrar man vad som försigår i hennes lilla söta huvud...
Emmy gjorde ju förvisso en bättre men även hon missa en och annan stjärna.
Så hmm låt oss se vad vi kan skapa en söndag natt...

       1: Orlando Bloom - Han måste nog vara en solklar etta?? Ja det blev han...

      2:  Jonas Sandkvist - Andra plats?? Ja denna veckan håller han sig där...

                  3: Johnny Depp - What a man, what a man....

   4: Viggo Mortensson - Ännu en what a man moment!!!!!!

  5: Fransesco Totti - Största anledningen till min Italien tröja under VM

  6: Markus Rosenberg - Det är nåt med fotbollskillar....

  7: Brad Pitt - En lista utan honom håller inte- han är gjuten!

 8. Ashton Kutcher - Inte alltid lika sexig men han håller lätt måttet!

     9: Chad Michael Murray - Den är nåt i blicken som får honom på min topplista...

 10: David Hasselhoff - The Man, the Myth, the Legend - alla har vi trånat efter honom nån gång!

Heta boys...

Ahh jag blir tokig, skrev nyss ett inlägg som bara försvann sen!
Det handlade i alla fall om att jag nyss sett Pirates of the caribbean och hur förbannat bra de filmerna är!
Idag har jag sett den första igen så får vi se om vi kan få tid över en dag att se den nya...
Poängen jag fick fram i inlägget som försvann var att filmen har allt- action, humor, kärlek och givetvis,
ORLANDO BLOOM och JOHNNY DEPP...
Mmmm nu ska jag nanna....

                                       image51                                                   

Lite bilder som gör mig glad...


Den som väntar på nåt gott....

Nu har klockan blivit på tok för mycket så Emmy du får inte ditt rim idag för jag kommer inte på nåt bra.
Förlåt! Kommer nog imorrn....

Min kära lilla ponny... eller?

Ahh nu bråkar hon igen lilla Vilma, eller lilla och lilla 700kg typ, jaja allt e ju relativt.
Hade hoppträning för Elisabeth idag och det har gått så bra det senaste gångerna men icke idag!
Skena runt som en vildhäst mest och kasta av mig rakt in i ett hinder.
Hon brukar oftast va snäll och visa i god tid om hon tänker vägra men inte denna gången,
vänta in i det sista och mitt i avtrampet när jag stod så fint i min hoppsits då hoppar hon fast åt sidan och jag fick minsann hoppa hindret själv utan häst!
Jag förstår mig inte på henne ibland och det gör mig så frustrerad... aarrgggh
Men men jag tänkte i alla fall att hon ska få va med på  lite bilder och vem vet då kanske hon blir snäll!!


Grattis Tompa!!!!!

Idag är det tompas tur att fylla 25år!!! Så ett jättestort grattis till dig idag!!!
En liten ledtråd om din födelspresent kommer här....

När spritfesten tagit slut,
och du oss alla kastat ut,
kan du öppna din present,
och se vart vi dig sänt,
en enkel biljett måhända,
du får själv fundera ut hur du ska vända,
så all lycka på ditt äventyr,
kom ihåg att presenten var dyr,
hoppas du får kul,
vi kanske ses till jul!!!


Fan va jag e grym på att rimma....

Dags att släppa fördomarna??!

Nu är jag på min femte lediga dag, eller ledig och ledig jag e ju sjukskriven. Det konstiga är att när man e på jobb vill man bara ha en ledig dag men när man väl blir ledig vet man inte vad man ska hitta på.
Jag vänjer mig väl lagom till lördag när jag ska börja jobba igen!
Det är i alla fall skönt att slippa tänka på jobb hela tiden!!!
Sen är det inte så många månader kvar för sen ska jag börja plugga!!
Det ska faktiskt bli riktigt kul att börja läsa!! Jag ska bli en dryg student- haha.
Det är nog dags att släppa mina underliggande fördomar om studenter nu när jag själv ska bli en!
Ja vi får se jag ska ju bara börja läsa på komvux, matte B och C, biologi A och B, kemi A och etik.
Jag måste ju erkänna att jag e mycket tveksam om det är med matten, men jag får väl som vanligt ta hjälp av mina vänner...

Nu är det i alla fall på god väg att bli sommar och snart är det midsommar, så det är dags att dra igång tankeverksamheten igen och komma på lite nya roliga midsommarlekar, kanske blir nån favorit i repris oxå!
Så om någon har nån bra idé till lekar så informera mig gärna!!
Av nån märklig anledning hamnar alltid planeringen hos mig, men det är nog för att de andra inte bryr sig om det här med lekar!
Stackarna har fått stå ut år efter år med mig som lekledare, så jag får väl bara vara tacksam för att det ställer upp på allt mitt hittepå!!!!!!


(Jag har hittat vår svarta labrador Emmy)


RSS 2.0