Fel kommun att bosätta sig i??

Idag fick jag svar från Malmö kommun angående min kurs jag tänkt gå till hösten.
Hemkommunen betalar ej, fick jag som svar. En liten rutan med texten Du tas ej emot som sökande var ikryssad och motiveringen som skulle skrivas efter var att hemkommunen betalar ej.
Kunde inte nån av nissarna på utbildningsnämden skrivit en bättre motivering.
Jag är faktiskt djupt besviken!!! Här jobbar man och sliter och betalar in sin skatt och va har jag för det?
Ingenting!!!
Det är bara att inse att man bor i fel kommun, för alla våra pengar går till brottslighet och massa annat skit!
Har jag fördomar? Kanske? Jag tror inte jag har det, jag tror jag vet vart våra pengar går och det är trist att det inte finns resurser för ärenden som detta!
Visst förstår jag att det finns så mycket saker som är viktigare än min utbildning, men det känns ju inte bra att veta att om jag bott i lund istället hade jag fått den betald.
Ahh va lessen jag känner mig... Nu har jag banken kvar som mitt hopp, men jag tror inte att de vill ge mig lån till en utbildning... hmm vänta låt oss se, du vill låna 50.000, du kommer leva på studielån, det mest värdefulla du har som vi kan ta om du inte kan betala tillbaka är dina katter... jo men visst här har du!!!!
BLÄÄÄÄ jag kommer jobba i blomsteraffär resten av mitt liv!!!! 
Så nu vädjar jag till alla er som sitter med en massa pengar ni behöver bli av ge mig en slant och skänk resten till nån som verkligen behöver dem....
Nä gud vilket tråkigt inlägg detta blev, men jag var tvungen.
Så jag vill rikta en ursäkt till alla er som läste detta och hoppades på att det skulle bli roligt till slut.... FÖRLÅT!

Kommentarer
Postat av: Din vän

Amen snuttegull, det kommer lösa sig så är det bara. Jag vet att du kommer lyckas med dina drömmar om inte på det ena sättet så på nåt annat. Viktigt att du inte tappar hoppet bara, det här ska vi lösa tillsammans..

2007-04-21 @ 11:15:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0