Nu drar jag....

...till småland!!
Undra varför det heter småland egentligen??
Var det bara små människor som bodde där eller??
Ahh det får jag googla på....
Ha en underbar helg så ses vi nästa år!!
Va rädda om er!!

Nyårstips: Raketer som innehåller mer än en smällare ska inte sparkas omkull efter tändning, denna kan leda till kaos!

                

Året som gick- Igen

Detta året har gått apfort, kör på samma lista som förra året:


Gjorde du någonting du aldrig gjort förut:
Gick en rolig utbildning, kanske därför året gick så fort!
Höll du dina nyårslöften:
Tror knappt jag hade några, jag höll inga i alla fall!
Blev någon av dina vänner föräldrar i år:
Ehm nä det tror jag inte, däremot ska jag bli moster i mars =)
Dog någon som stod dig nära:
Nej
Vilka länder besökte du:
Inte ett enda eftersom jag studera va jag fattig som en mört! Dessutom hade vi praktik hela sommaren så det va ingen ledighet!
Finns det något du saknade 2008 som du vill ha 2009:
Hmm pengar???
Vilket datum från 2008 kommer du alltid att minnas:
19december när Maverick vann i halmstad o jag fick min första skötarseger!
Även för att det är det enda datum jag minns, allt annat som hänt minns jag inte datum på!
Gjorde någonting dig riktigt glad:
Min nya sambo, mitt nya jobb och mina nya hyllor såklart!
Musik som alltid kommer att påminna dig om 2008?
Jag vet faktiskt inte! Jag svarar Lasse även i år.
Var du gladare eller ledsnare jämfört med tidigare år:
Det är nog rätt jämt, jag var glad även förra året!! Två glada år på rad =)
Vad önskar du att du hade gjort mer:
Träffat mina vänner ofta, haft mer ork!
Blev du kär:
Mycket....
Vad önskar du att du gjort mindre:
Gnällt
Favorit program på TV:
Greys anatomi
Största musikaliska upptäckten:
Kevin Borg
Hur skulle du beskriva din stil 2008:
Tragiskt 90% av året tillbringades i stallkläder!!
Vad fick dig att må bra:
Min gamla sambo, min nya sambo, mina vänner och mitt nya jobb
Vilken kändis var du mest sugen på:
Orlando Bloom
Vem saknade du:
Alla mina gamla vänner....
En värdefull läxa du lärt dig i år
Att lyssna när kroppen säger ifrån, att inte bry mig så mycket vad alla tycker!

Ett riktigt gott nytt åt till er alla, saknar att inte fira med er!
Puss och kram

Jag lullar runt!!

Då var det snart nyår, för första gången i mitt vuxna liv ska jag fira utan mina vänner!
I år åker vi till Anders föräldrars stuga i småland, ska bli mysigt!

Senaste tiden har hänt mycket..... från student till arbetare till arbetslös på 7 veckor är rätt imponerande tycker jag!
Just nu trivs jag bra att lulla runt här hemma, har mycket att organisera o fixa med hemma.
Utöver det är det x-box och ps2 som gäller.
Har varit hemma i en vecka imorgon och bakat, städat, firat jul, träffat Emmy, varit på rea och Ikea och mycket mer.

Idag åkte jag och mamma till Ikea så jag fick köpt mina efterlängtade hyllor!!!
Frågan är om man kan kalla de efterlängtade när man kom på att man ville ha den för typ tre dagar sen....
Fint blev det i köket nu i alla fall!! Borde fota o lägga in en bild men jag pallar inte nu! Det är ju mitt i natten!
Dags för sängen och läsning av boken jag låna av Emmy "Hemma hos Martina"- sjukt rolig bok.
Den får fem av fem Jan-björns.
(har nu ägnat 25min att leta upp jan-björns bilden men hittar den icke, maria du får maila den till mig snarast på [email protected] Tack på förhand)

Fröken arbetslös....

Nu ska jag göra ett tappert försök att ta mig tillbaka till bloggträsket!!
Känner mig lagom motiverad för det nu!
För tillfället är jag sjukskriven och för er som inte vet har jag dessutom sagt upp mig.
Så för första gången i mitt liv får jag traska ner till arbetsförmedlingen och anmäla mig som arbetslös!!!!
Är det någon som har tips på vad det ska bli av mig nu så kom gärna med förslag....
Nu ska jag fortsätta laga stek!!
Auf wiedersen

RSS 2.0